Így utaznak a németek

Először emelkedett 50 millió fölé a német nyelvű utazók által külföldre tett utazások száma – derül ki az ITB-n bemutatott ReiseAnalyse 2018 elemzés 2017-es évre vonatkozó adataiból. A legalább 5 napos utazások száma 2016-ról 2017-re 53,4 millióról 54,1 millióra, az utazók költése 67,5 milliárd euróról 73,4 milliárd euróra növekedett. A 2–4 napos utazások száma a 2016-ban mért 33 millióról 2017-ben 34,3 millióra nőtt, az utazók a 2016-os 20,3 milliárd euróhoz képest 2017-ben 23 milliárd eurót költöttek.

A gyorsjelentés innen tölthető le: ReiseAnalyse 2018

A magyarországi beutazó turizmus meghatározó szereplője Németország, amely piac esetében a csökkenés éveit követő lassú javulást lehet látni. A KSH adatai szerint továbbra is a legjelentősebb küldőpiacunknak számít. A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 is nagyban épít a német piacra, amely volumene mellett az átlagos tartózkodási idejével és az átlagos költésével is magasabb az átlagnál. A több napra Magyarországra látogató vendégek 13 százaléka érkezik Németországból, így a hazai turizmus számára rendkívül fontos, hogy milyen trendek jellemzik a német turisztikai piacot.

A Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V. (FUR) 48 éve elkészülő RA – ReiseAnalyse – kutatását minden évben az ITB keretében mutatják be. A kutatás alapját 13 000 háztartásban folytatott mélyinterjú adja, így ez a német turisztikai piaccal foglalkozó legjelentősebb, legrészletesebb kutatás.

Forrás: http://www.fur.de/ra/ra2018/