Trendek

IPK TREND 2018/2019

összefoglaló

Ugyan még egy szűk hónap van hátra a világ egyik legjelentősebb utazás kiállítása, az ITB Berlin nyitásáig, a vásár honlapján már most publikálták a német turisztikai szakma által évről évre várt, egyben iránymutató IPK éves turisztikai trendanalízisét.

Ahogy az előzetes adatokból várható volt, a világ turizmusipara továbbra is szárnyal, 2018-ban összességében 6% bővülést ért el. Európa és Észak Amerika turizmusa átlag alatti mértékben nőtt, míg Ázsia és Latin-Amerika turisztikai teljesítménye jóval az átlag fölött teljesített. Természetesen az év legfontosabb kihívása az „overtourism” jelenség okozta gondok és helyben jelentkező feszültség mindenki számára elfogadható megoldása volt. Talán ennek a jelenségnek is köszönhető, hogy 2018-ban sokan választottak más utazási célt a túlzsúfolt turisztikai központok helyett, és így a korábbi évtizedekben egyre kevésbé trendi vízparti üdülő turizmus (3S), 2018-ban az átlag felett, mintegy 10%-kal bővült. Az előrejelzések szerint 2019-ben sem áll meg a növekedés, így a szakértők 2019-re is növekedést várnak, ezen belül Európa esetében 6%-os éves bővüléssel számolnak.

A világ turisztikai piacát utazási motivációk alapján vizsgálva megállapítható, hogy az üzleti utazások piaca 3%-os, a rokonlátogatások 5%-os a városlátogatások 8%-os, míg az üdülések 10%-os ütemben bővültek.

A tanulmány kiemelkedően pozitív példaként Európán belül Törökországot emeli ki, amely desztináció sokéves visszaesést követően 2018-ban 30%-os bővülést ért el. A legjobban teljesítő desztinációk rangsorát így Törökország és Görögország vezeti, míg Spanyolország és UK, mint alul teljesítő desztináció került listázásra. 2018-ban a legjobban fejlődő küldőország Lengyelország lett. Európa esetében érdekességként érdemes megemlíteni, hogy az üzleti utazások piaca stagnált.

A kutatás megállapítja, hogy az ázsiai piac folyamatos bővülése továbbra is a fejlődés motorja, amely növekedés 2019-ben is megmarad, de a növekedés ütemének csökkenése várható. Ázsián belül továbbra is a kínai vendégek a legfontosabb utazók, amely kiutazó vendégek száma, 2018-ban 13%-os növekedést ért el. Az ázsiai vendégek körében továbbra is a városlátogatások a legnépszerűbbek. A kutatás szerint Ázsia, mint fogadó terület is jól szerepel, így Thaiföld, Vietnám, Laosz komoly növekedést produkáltak.

Az anyag külön kitér a városlátogatások piacára, amely négyszer gyorsabb ütemben bővült az elmúlt 10 évben, mint más szegmensek. Ez pedig 2017-ben már 190 millió nemzetközi utazást jelentet. A városlátogatáson résztvevő vendégek átlagos költése 170 EUR / fő / éjszaka volt, a turisták 70%-a továbbra is szállodát vett igénybe, de más szállás típusok aránya is folyamatosan növekszik.

A tanulmány külön kitér a nemzetközi hajós utakon résztvevő vendégekre is, ami már csak azért sem véletlen, mert ezen utazási mód népszerűsége töretlen, főleg az amerikai vendégek körében, akik az összes vendég 56%-át adják. A vendégkör továbbra is az 55+ korosztályból való, de a szegmensen belül az átlagéletkor csökkenése figyelhető meg. Ugyan magas az átlagéletkor, mégis az utazások 65%-át már online foglalták. Figyelemre méltó a szegmens 230 EUR / éj / fő átlagos költése is.

A tanulmány külön kitér a Millenniumi korosztályra, akik az összes nemzetközi utazások piacán legnagyobb számban vesznek részt, ez ma már 40%-os piaci hányadot jelent, így kiemelendő, hogy e korosztály körében a nemzetközi kiutazások száma dupla mértékben nő, mint az átlag. Sőt az összes nemzetközi luxusutazások felét is e generáció tagjai „jegyzik”. E korcsoport körében az USA a legnépszerűbb desztináció, de az összes ázsiai, valamint Európán belül a Skandináv desztinációk és Írország vezetik a népszerűségi rangsort. Ők viszont kevésbé nyitottak Spanyolországra, Ausztriára, valamint Kínára.

A teljes tanulmány itt olvasható.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Close