Csatlakozott partnerekről részletesen

Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége

Mikor alakult a szövetség?
1968

Mekkora a tagság?
2018 február:

Szálloda 427
Szobák száma 37.092
Szállodalánc 7
Étterem 36
Oktatási intézmény 18
Társult tag 111
Összesen 599

Ki lehet a szövetség tagja?
Az Egyesület tagjai lehetnek: szállodákat, panziókat, szállodaláncokat, éttermeket, vendéglátó üzleteket fenntartó gazdálkodó szervezetek és szakmai oktatási intézmények.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?

  • Szobakiadás ÁFA csökkentése
  • Vendéglátás ÁFA szabályozás egyszerűsítése
  • Munkaerőhiány
  • Szakmai közép- és felsőfokú oktatás fejlesztése
  • Budapesti konferencia központ
  • Rövid távú lakáskiadás szabályozásának módosítása

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?

  • Az MSZÉSZ a legnagyobb és legrégebbi érdekvédelmi szervezet a turizmusban, idén ünnepeljük a megalakulásunk 50. évfordulóját.
  • Hotelstars nemzeti szállodaminősítő rendszer bevezetése, működtetése
  • Szoros szakmai kapcsolat a turizmus mindenkori állami irányításával, jelenleg az MTÜ-vel
  • HOTREC tagságból származó információk hasznosítása

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Nincsen ilyen jellegű rendezvényünk.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
info@hah.hu

Stílusos Vidéki Éttermiség Egyesület

Mikor alakult a szövetség?
A 2012-ben alapított Stílusos Vidéki Éttermiséget olyan csúcsgasztronómiában jártas éttermek alkotják, melynek tagjai egytől-egyig a szívből jövő vidéki vendéglátásban hisznek. A minőségi alapanyagokat használó éttermek a helyi, kulináris hagyományok figyelembe vétele mellett nagy hangsúlyt fektetnek a haladó szellemiségű konyhatechnológiára is. Büszkék vagyunk arra, hogy tagéttermeinket Magyarország legjobb vidéki éttermeiként tartják számon.

Mekkora a tagság?
Jelenleg a 16 éttermet magában foglaló szemlélet és szakmai összetartozás az ország szinte valamennyi szegmensét lefedi. Idén szervezeti átalakuláson megy keresztül az egyesület, az éttermek mellett, kialakításra kerül egy, a szállodákat is tömörítő szekció, illetve oktatással, termelői és kereskedői szakemberek bevonásával létrehozzuk a különböző szakmai szekciókat / Oktatás, Termelők, Kereskedők, Média, Turizmus/

Tagéttermeink:

  • ANYUKÁM MONDTA
  • BARICSKA Csárda
  • Gusto13 Bistro és Delicate
  • ERHARDT Étterem
  • GUSTEAU Kulináris Élményműhely
  • IKON Étterem
  • JANKOVICH KÚRIA
  • KISTÜCSÖK Étterem
  • MACOK Bisztró és Borbár
  • MANDULA Étterem és Bor Bár
  • NOMÁD Hotel és Glamping
  • Palkonyha
  • ROSINANTE Étterem
  • VIATOR Apátsági Étterem és Borbár
  • WALTER Vendéglő
  • RUPRECHT LÁSZLÓ – Manga Utazó Gasztroműhely

Ki lehet a szövetség tagja?
A SVÉT jelenleg szervezeti átalakuláson megy keresztül, melyben az vidéki minőségi gasztronómiát képviselő éttermek mellett, terveink szerint a minőségi hazai alapanyagot előállító termelők, az oktatás és a séfek is fontos szerepet kapnak. A termelők piacra jutásával kezdtük, ezzel kapcsolatos tevékenységeink köre folyamatosan bővül.

Fontosnak tartjuk, és kritériumként fogalmazzuk meg, hogy a tagéttermek 5 éven belül 70 %-ban hazai minőségi alapanyagot előállító termelők termékeit kell, hogy használják konyhájukban.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
Az egyesület működési költségeinek finanszírozása.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Büszkék vagyunk arra, hogy tagéttermeinket Magyarország legjobb vidéki éttermeiként tartják számon.

A SVÉT a vidéki termelők bevonásával, kiváló minőségű hazai alapanyagok használatával, magas szintű szakmai háttérrel, egy – a vidéki gasztronómia több területét – átfogó szervezetté vált, mely tevékenységeivel: a tagéttermek közreműködésével, a rendezvényekkel, a képzéssel és oktatással széles körben képes bemutatni a hazai vidéki gasztronómiát és vendéglátást, ezzel együtt a vidéki Magyarország látnivalóit.

Büszkék vagyunk arra, hogy az ország egyik leglátogatottabb és szakmai szempontból is kimagasló gasztronómiai rendezvényét a SVÉT rendezi meg minden év szeptemberében.

Jelentős eredményként értékeljük, hogy tevékenységünkkel élen járunk a magyar termelők és hazai éttermek összekapcsolódásában, melynek első felütése az ez év márciusban megrendezett szakmai konferencia volt a SVÉT és a Magyar Konyha szervezésében.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Minden évben megrendezésre kerül egy országosan kiemelt, egész napos rendezvény, mely mindig egy tagétterem saját településén valósul meg. Ezen a rendezvényen valamennyi tag részt vesz, és további aspiráns éttermeket is invitálunk, hogy ismerjék meg a „SVÉT-életérzést”.

A rendezvény jelentős turisztikai hatással is bír, hiszen a már több ezer SVÉT fesztiválra látogató érdeklődő felfedezheti Magyarország turisztikai látványosságait, környezetét. Ugyanis az összejövetelek ott kerülnek megrendezésre, ahol a tagéttermek működnek (Mád, Veszprém, Pannonhalma, Debrecen, Perbál, Szigetmonostor, Mád, Villány, Noszvaj, Sopron, Eger, Balatonszemes, Palkonya, Rácalmás, Balatonfüred, Encs). A rendezvényen való részvétellel a település és környező települések szálláshely iránti igénye is jelentős. Programjaink célcsoportja elsősorban 30 – 50 év közötti lakosság, mely érdeklődik a minőségi konyha és innovatív konyhatechnológia iránt.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
info@svet.hu

“Magyar Bocuse D’OR Akadémia” Egyesület

Mikor alakult a szövetség?
A Magyar Bocuse d’Or Akadémia Egyesület 2009.04.27-én alakult.

Mekkora a tagság?
Jelenleg 37 tagja van

Ki lehet a szövetség tagja?
Új tag az a szakács lehet, akinek van 2 ajánlója valamelyik egyesületi tagtól.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
A legbüszkébbek Széll Tamás eredményeire vagyunk:

Bocuse d’Or Europe 2016. 1. helyezett

Bocuse d’Or Final 2017. 4. helyezett és legjobb hústál

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
A Magyar Bocuse d’Or döntő publikus, bárki látogathatja.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
info@bocuse.hu

PANNON GASZTRONÓMIAI AKADÉMIA Egyesület

Még nem érkeztek adatok.

Magyar Utazási Irodák Szövetsége

Mikor alakult a szövetség?
1974-ben

Mekkora a tagság?

159 utazási iroda (rendes tag) és 42 cég (rendkívüli tag)

Ki lehet a szövetség tagja?

Rendes ragok: utazásszervező és utazásközvetítő, engedéllyel rendelkező gazdasági társaságok valamint olyan cégek, amelyekkel a Szövetség keretében való együttműködés a rendes tagok érdeke

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában?

  • Az utazási szerződésekre vonatkozó új kormányrendelet egyes szabályai, pl. az utazó javára kötendő kötelező biztosítás, vagyoni biztosíték átalakítása
  • a 4%-os turizmus fejlesztési hozzájárulás dupla megfizetés – kétszeres adóztatás
  • a GDPR – adatvédelmi törvényre történő felkészülés
  • felelősségbiztosítás kérdésének megoldása
  • megfelelő jogkör biztosítása az ellenőrző hatóságoknak
  • turisztikai beruházások szakmai véleményezése
  • Budapest közlekedési koncepciója, turistabuszok fővárosi közlekedése, különösen a Várbehajtás buszok számára

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?

  • 2016-ban a Várbehajtás problémájának kezelése
  • Migráns kérdés kezelése a nemzetközi sajtóban 2016-ban
  • Erősödő szervezet, megemelkedett taglétszámmal
  • Rendszeres szakmai egyeztetések a turizmus állami irányításának szerveivel
  • Külföldi elismertség, külföldi közgyűlések
  • Egyre gyakoribb megjelenés az országos sajtóban, kampányok az utazási irodák és az utazók védelmében
  • MUISZ vacsorák, Utazás Kiállítás

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
info@muisz.com

Magyar Kerékpáros Szövetség

Még nem érkeztek adatok.

Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége

Még nem érkeztek adatok.

Magyar Fürdőszövetség

Mikor alakult a szövetség?
1992

Mekkora a tagság?
96 rendes tag (fürdő vagy hotel), 17 jogi személy pártoló, 29 pártoló természetes személy, 2 tiszteletbeli tag

Ki lehet a szövetség tagja?
Rendes tagja: fürdőszolgáltatást nyújtó vagy üzemeltető cég, pártoló: fürdőszakmához kapcsolódó jogi illetve természetes személyek

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?

  • OEP/NEAK finanszírozás emelése
  • kedvezményes áfa körbe kerülés
  • tagság bővítése
  • gyógyvíz, gyógyászat, gyógyturizmus kiszélesítése
  • tagok és a szövetség programjainak támogatása
  • Fürdők Nemzeti Tanúsító Védjegy programjának elterjesztése

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?

  • 25 éves folyamatos szakmai munka
  • sikeres és hiánypótló szakmai előadások
  • szakbizottsági munkák
  • turizmus fellendítésének segítése

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Fürdők egyedileg meghirdetett programjai, valamint a Fürdőszövetség programjai, lásd bővebben a furdoszovetseg.hu oldalon és a csobbanj velünk FB oldalon

Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

Mikor alakult a szövetség?
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 1996-ban alakult.

Mekkora a tagság?
A HNT a szőlő-bor ágazatban dolgozók szakmai önkormányzata, illetve – 2014 óta – hivatalosan is elismert szakmaközi szervezete, egyben az ágazatra egyedüli módon jellemző (lokális, kétszintű regionális, illetve országos) demokratikus szervezetrendszer alapját adó hegyközségek országos szervezete, amelynek így a tagsági létszáma (lásd az alábbi kérdésre adott választ) mintegy 45 000 fő.

Ki lehet a szövetség tagja?
A hegyközségi törvény 4. §-ában foglaltak értelmében a HNT tagjának minősülnek a szőlészeti termelők (mindenki, aki 1000 m2-nél nagyobb területen borszőlőt művel, vagy területnagyságtól függetlenül borszőlőültetvényének termését értékesíti, és nem minősül borászati termelőnek), a borászati termelők (aki borászati terméket értékesítés céljából állít elő), valamint a szőlészeti és borászati felvásárlók (azaz akik borszőlőt, mustot, illetve bort tovább-feldolgozási célú továbbértékesítés céljából vásárolnak).

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?

Az önkormányzati szerep további erősítése, a szőlő- és borágazatban dolgozók érdekeinek összehangolása és eredményes képviselete mind a más gazdasági ágazatok szereplőivel (pl. kereskedelem, beszállítók), mind a közigazgatási szervekkel fenntartott munkakapcsolatokban.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Komoly, érdemi szerepvállalás az ágazatot érintő jogi szabályozás alakításában, a bürokrácia-csökkentés érdekében folytatott sikeres tevékenység, egyre hatékonyabban működő hegyközségi rendszer és közigazgatási tevékenység, 2014-ben a közösségi szabályozásnak megfelelő szakmaközi szervezeti státusz elnyerése, illetve 2016-ban egy átfogó ágazati stratégia elfogadtatása az ágazati szereplőkkel és az illetékes szakminisztériummal. Az 1955-ig visszanyúló hagyománnyal rendelkező Országos Borverseny évenkénti megrendezésével egy olyan szakmai értékmérő-rendszer működtetése, ami – együttműködésben a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztériummal – a megfelelő árualapot biztosítja a magyar borágazat termékeinek külföldi marketing- és promóciós tevékenységeihez.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Feladatköréből adódóan mind a HNT, mind az általa összefogott hegyközségi rendszert alkotó egyéb szervezetek (hegyközségek, borvidékek, borrégiók) számos olyan szakmai fórumot vagy rendezvényt tartanak, ami nyitva áll minden érdeklődő előtt.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
hnt@hnt.hu

Magyarországi Rendezvényszervezők és – szolgáltatók Szövetsége

Mikor alakult a szövetség?
1992

Mekkora a tagság?
107 cég

Ki lehet a szövetség tagja?
Olyan magyarországi, jogi személyiséggel rendelkező, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, amely az alábbi három pontnak együttesen megfelel:

  1. rendezvények szervezésével, rendezésével, kivitelezésével foglalkozik, vagy azokban rendszeresen közreműködik, vagy részt vesz rendezvényszervezés oktatásában, kutatásában, publikálásában.
  2. elfogadja az Alapszabályt és az SZMSZ-t
  3. rendelkezik a Szövetség 3, legalább 1 éve rendes tagjának ajánlásával.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
Jelenlegi kihívásunk egy up-to-date, a piaci igényeknek megfelelő rendezvényszervezési továbbképzési rendszer beindítása.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
A rendezvényszervezés, mint önálló szakma elismertetésére, a felsőoktatási képzésekben elindult rendezvényszervezési alapszakok, szakirányok elindítására, szakmai konferenciáinkra, networking rendezvényeinkre, tagjaink számának folyamatos bővülésére, kiváló szakembereinkre. Külön büszkeséggel tölt el Bennünket, hogy az új Kongresszusi Központ tervezési, kivitelezési munkálataiban szakmai tanácsadó szerepet tölthetünk be.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Rendezvényeink B2B típusúak, szakmabelieknek szólnak, de konferenciánkon szívesen látjuk azokat is, akik egyelőre csak érdeklődnek a rendezvényszervezés iránt.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
fotitkar@maresz.hu

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban

  • lobbytevékenységünk által elősegítjük a rendezvényszervezést támogató gazdasági és pénzügyi környezet kialakítását, valamint az infrastruktúra fejlesztését
  • a rendezvényszervezést akadályozó intézkedések ellen fellépünk
  • támogatunk minden olyan állami, üzleti és civil kezdeményezést és erőfeszítést, amelynek célja, hogy hazánk rendezvénybarát ország legyen és növekedjen Magyarország szerepe és jelentősége a nemzetközi rendezvénypiacon.
  • Tagságunk értéket hirdet: korrekt szakmai viselkedést, üzleti profizmust.

Magyar Szabadidősport Szövetség

Még nem érkeztek adatok.

Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete

Mikor alakult a szövetség?
A Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete több mint százéves múltra visszatekintő társadalmi szervezet, melynek célja a cukrász iparosok, vállalkozók, vállalkozások szakmai és gazdasági érdekvédelméből, érdekképviseletéből, érdekérvényesítéséből származó feladatok ellátása.
Ipartestületünk az 1906-ban alakult „Budapesti Cukrászok és Mézeskalácsosok Ipartestülete” utódszervezeteként azonosítja magát, mely a rendszerváltást követően a jelenlegi formájában 1990-ben szerveződött újjá.

Mekkora a tagság?
Az ipartestületnek közel 400 cukrász vállalkozás a tagja országszerte.

Ki lehet a szövetség tagja?
Alapszabályunk értelmében az ipartestület tagja lehet minden olyan magyar, vagy külhoni vállalkozó/vállalkozás, akinek/amelynek tevékenysége a cukrász-, fagylalt készítő-, vagy vendéglátó-ipar művelésével, fejlesztésével kapcsolatos, vagy az ipartestület működésében érdekelt, vállalja a tagsággal kapcsolatos kötelezettségeket és az elnökség, illetve a Közgyűlés által meghatározott tagdíjat megfizeti.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában?
Munkaerő és szakemberhiány, szakképzés átalakítása, adminisztrációs terhek csökkentése, a munkavállalók után fizetendő terhek csökkentése, minőségi szemléletváltozás kialakítása a cukrász vállalkozásokban és a fogyasztókban egyaránt.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
A „Magyarország Tortája” verseny megszervezése és lebonyolítása 2007-óta minden évben, melynek népszerűsége és a fokozott médiafigyelem évről-évre fokozza a fogyasztók érdeklődését a minőségi cukrásztermékek iránt, növelve a magyar cukrászat és az Ipartestület presztízsét. A verseny egyik kiemelt célja, hogy inspirálja a szakembereket.
Leonardo, Erasmus+ mobilitási projektek támogatásával az elmúlt tíz évben megvalósult közel 240 szakember külföldi továbbképzése a „lifelong learning” jegyében.
2010-ben az Ipartestület nyerte el a UIPCG junior cukrász világbajnokságának rendezési jogát, melyet az UKBA cukrászati és sütőipari szakkiállítás keretein belül rendeztünk meg, 11 ország részvételével, óriási nemzetközi szakmai és közönségsikerrel.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Minden évben megrendezzük Év Fagylaltja versenyünket, melynek célja a kiváló minőségű magyar kézműves fagylaltok népszerűsítése. Amellett, hogy a verseny a szakma számára presztízsértékű, a nagyközönség számára is szervezünk programokat, valamint a díjátadót követően a versenyfagylaltokat is kedvezményesen tudják megvásárolni. 2018-ban a versenyt május 15-én kedden, a szegedi Virág Cukrászda teraszán tartjuk (Szeged, Klauzál tér 1.)

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
cukraszat@cukraszat.net

Magyar Vitorlás Szövetség

Mikor alakult a szövetség?
1929 december 3.

Mekkora a tagság?
Jelenleg 137 aktív egyesület. A 2018. évi versenyengedélyek kiadása folyamatban. 2017-ben 3675 versenyengedélyes sportolónk volt.

Ki lehet a szövetség tagja?
Az Alapszabályunkból: A Szövetségbe felvételüket kérhetik képviselőjük útján azok a sportszervezetek (sportegyesület vagy sportvállalkozás) amelyek a vitorlázás sportággal kapcsolatos tevékenységet folytatnak. A vitorlázás sportágban tevékenykedő sportszervezetek felvétele a Szövetségbe nem tagadható meg, ha a sportszervezet a vonatkozó jogszabályi feltételeknek megfelel és a Szövetség mindenkor hatályos Alapszabályát és egyéb szabályzatait magára nézve kötelezőnek fogadja el.

A szövetségi tagság formái:

  • Rendes tagság,
  • Tiszteletbeli tagság,
  • Pártoló tagság.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
A hazai vízi turizmus élénkítése, a Balaton mint turisztikai desztináció fejlesztése

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
2017-ben számos nagyszerű eredmény született, a teljesség igénye nélkül:

  • Majthényi Szabolcs – Domokos András tizenkettedszer világbajnok Repülő Hollandi osztályban
  • Litkey Farkas csapata Európa- és világbajnok Solingban
  • FGF Sailing Team Bakóczy Róbert kormányzásával Európa-bajnok J24 osztályban
  • Vadnai Jonatán Európa- és világbajnoki 2. helyezett Laser Standard osztályban U21-ben
  • Érdi Mária világbajnok Laser Radial U21-ben
  • Berecz Zsombor Európa- és világbajnoki 5. helyezett Finn Dinghyben

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
A Kékszalag mindig nagyon népszerű, idén lesz az 50., jubileumi.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
hunsail@hunsail.hu

Magyar Vendéglátók Ipartestülete

Mikor alakult a szövetség?
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete 1991-ben alakult újjá, de történelmi elődjeként az 1901-ben alakult Szállodások és Vendéglősök Ipartársulatát tekinti

Mekkora a tagság?
Tagságunk mintegy 230 vendéglátó egységet foglal magában

Ki lehet a szövetség tagja?
Szervezetünknek vendéglátásban tevékenykedő vállalkozások (elsősorban éttermek, vendéglők) tulajdonosai a tagjai, akik fontosnak tartják az érdekképviseletüket

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?

  • a vendéglátásra vonatkozó Áfa-szabályozás egyszerűsítése, optimalizálása
  • a GDPR-ra való felkészülés hatékony támogatása
  • a reprezentációt terhelő adók mérséklése
  • munkaügyi kérdések:
    • a vendéglátóhelyeket érintő munkaerőhiány kezelése – többek között a munkaidő korlátok eltörlése(a napi 12 órán felüli munkavégzés lehetővé tétele közös megegyezés alapján)
    • a kötelező egybefüggő szabadság kiadásától való esetenkénti eltérés lehetőségének megteremtése
  • a vendéglátóipari szakképzés megújítása – együttműködve a Vendéglátás-turisztika ÁKT-val
  • vendéglátás-fejlesztési stratégia kidolgozása
  • a vendéglátás állami irányításának megerősítése

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?

  • a standolási törvény eltörlése (2008)
  • a jövedéki törvény módosítása – bontott alkoholos italok tárolásának rendezése (2013-2014)
  • Gundel Károly-díj alapítása 2014-ben
  • a szerzői jogdíjak csökkentése (háttérjellegű élő- és gépzene együttes kezelése, egyedi gasztronómiai rendezvények)
  • az Áfa tv. módosításában való aktív közreműködés – vendéglátás Áfa-kulcsának csökkentése
  • aktív párbeszéd és együttműködés kialakítása az ellenőrző hatóságokkal (NÉBIH, NAV) és az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel
  • statisztikai helyzetértékelés készítése évenként a vendéglátásról

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Alkalmanként napi aktualitásokat, problémákat érintő konferenciákat szervezünk, ezek mindig nyilvános események. Emellett évente külföldi szakmai kirándulást, úgynevezett „gasztrotúrát” szervezünk; s havonta 2 alkalommal meglátogatunk egy nívós budapesti vagy vidéki éttermet, amelyhez szintén bárki csatlakozhat. A hagyományos novemberi MVI Gundel Károly díjátadó Gálaebédünk szintén nyilvános esemény.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
info@mvi.hu

Turisztikai Tanácsadók Szövetsége

Mikor alakult a szövetség?
1995

Mekkora a tagság?
23 fő

Ki lehet a szövetség tagja?
Turisztikai tanácsadással foglalkozó-referenciákkal igazoltan- 5 éves igazolt gyakorlattal rendelkező és tanácsadó gyakorlatot folytató természetes és jogi személy

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
Romkocsmanegyed: az élhető kerület és a sikeres turizmusipar ellentéteinek megoldását szolgáló modell kialakítása.
Hungarikumok jobb bevonása a turizmuskínálatba.
Javaslatok a Kisfaludy Program tovább-építésére.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
A hazai turizmus számos dimenziójában versenyképességet szolgáló javaslatok „8 pontjának” közzététele.
KSH Kutatás megalapozó tanulmány a hazai turizmus életminőség összefüggések kutatásához
Állásfoglalások a hazai turizmusipar dilemmáiban.
A Romkocsmanegyed Kerekasztal felállítása: párbeszéd indítása az érdekeltek között.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Nincs,de tervezünk konferenciákat.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
feketem@t-online.hu

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban
Web: http://www.tutsz.org.hu/
Székhely: Krafts &Associates Iroda TUTSZ 1062 Budapest, Andrássy út 92-94.

Magyar Beutaztatók Szövetsége

Mikor alakult a szövetség?
2011

Mekkora a tagság?
20 fő

Ki lehet a szövetség tagja?
Beutaztatással foglalkozó Magyarországon bejegyzett utazási iroda, részletes felvételi kritériumok a MABEUSZ weboldalon megtalálhatóak.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában?
Budapesten a Vár-behajtás hosszú távú megnyugtató biztosítása, kiszámítható adózási környezet, GDPR rendszerhez kapcsolódó ajánlások megküldése tagirodák részére. A 4%-os idegenforgalmi hozzájárulás az étteremi szolgáltatások után a magyar beutazató irodák részére hátrányos, szeretnénk, ha közvetített szolgáltatás esetén nem kellene a közvetítő irodáknak duplán megfizetni!

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
MABEUSZ szakmai díjak széleskörű elismertsége, migráns-válság hatékony kezelése a társszervezetekkel és az Magyar Turisztikai Ügynökséggel, 2016/2017-ben a Vár-behajtás biztosítása karöltve a társszervezetekkel és MTÜ-vel

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Nincs

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
info@mabeusz.hu

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban:
Folyamatos szakmai egyeztetés és konzultáció a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a társszervezetekkel.

NIT Hungary

Mikor alakult a szövetség?
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary 1989-ben alapított jogi személy, közúti fuvarozói szakmai érdekképviseleti és érdekvédelmi társadalmi szervezet.

Mekkora a tagság?
A szervezet mintegy 3.600 tagot számlál, ez a teljes közúti fuvarozói szolgáltatói kör – túlnyomó részben mikro- és kisvállalkozások – mintegy 27%-a. Ebből a hazai autóbuszos szegmensben jelentős a lefedettségünk, a piacon lévő vállalkozások 55%-a, mintegy 880 autóbuszos személyszállító vállalkozás tartozik a tagsági körbe.

Ki lehet a szövetség tagja?
A szervezet rendes tagjai lehetnek a díj ellenében közúti árufuvarozási, vagy autóbuszos személyszállítási szolgáltatási tevékenységet végző vállalkozások, illetve a saját számlás (saját árut, személyt szállító) vállalkozások. Rendes tag bármely ilyen vállalkozás lehet, amely az Alapszabályunkat magára nézve kötelezőnek elismeri, és eleget tesz ipartestületi tagdíjfizetési kötelezettségének. Pártoló tag lehet bármely természetes, vagy jogi személy, társult tag lehet az Ipartestület feladatával és célkitűzéseivel azonos tevékenységet folytató és azt támogató jogi személy. A tagság alapja minden esetben az önkéntesség.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
Alapcélunk a hazai közúti fuvarozók versenyképességének növelése, piaci helyzetük erősítése. A problémák értelemszerűen változóak, a kihívások évről évre eltérőek.

  • Jelenlegi legnagyobb kihívásunk az Európai Unió kiküldetési irányelvével és az ún. mobilitási jogszabálycsomaggal kapcsolatos érdekérvényesítés. A jogszabálycsomagokban alapvetően a fejlett nyugat-európai tagállamok protekcionista, piacvédelmi törekvései öltenek testet, és ezek nem csak a kelet-európai fuvarozói szektor versenyképességét, de a keleti blokk piaci létét is veszélyeztetik.
  • Jelentős kihívásként jelentkezik belföldön a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetése, ahol a jelenlegi átmeneti „tesztidőszakban” a jogalkotóval együtt dolgozunk egy az árufuvarozók és autóbuszos személyszállítók számára átlátható és betartható szabályrendszer kialakításában.
  • Hasonló nagyságrendű kihívás a hazai fuvarpiac védelme a kelet-európai országok fuvarozóival szemben – ezen belül a bilaterális engedélyelosztások kérdése, és a külhonos fuvarozók hazai ellenőrzései tekintetében az elvárt hatékonyság növelése.
  • További kihívásként éljük meg a kötelező-gépjármű felelősségbiztosítás átláthatatlan és tervezhetetlen rendszerét, az állandó és drasztikus díjnövekedést.
  • Jelentős kihívás a krónikus gépjárművezető-hiány, amelyen számos kezdeményezéssel – így a tehergépjármű-vezetői és autóbuszvezetői tevékenység 2016-ban megvalósított szakmásításával – igyekszünk enyhíteni.
  • Az autóbuszosok számára jelentős kihívás az iskolai csoportok határt átlépő szállítására felállított szigorú követelményrendszernek való megfelelés, illetve a színvonalas fővárosi turisztikai célú személyszállítás előtt tornyosuló állandó közlekedési és parkolási problémák.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Legnagyobb büszkeségünk a szervezet közel három évtizedes hitelességének megőrzése, illetve tagsági körünk és érdekérvényesítő erőnk folyamatos növekedése. Konkrét sikereink közül kiemelhető a kormányzattal kötött 2005, 2008 és 2013 évi versenyképességi Megállapodásunk, és az azok révén megvalósult jogszabály-módosítások, intézkedések, melyek hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar közúti fuvarozás Európai Uniós mércével mérve is versenyképes és sikeres alágazat, mely a hazai GDP 6%-át adja. Eredményesek voltunk ezen felül olyan részterületeken, mint az állami szerepvállalás és az állami finanszírozású programok a gépjárművezető képzésben, a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló rendelet megalkotása, a jövedéki adó visszaigényelhetősége és egyéb adókedvezmények az alágazatban, vagy a hazai megtett úttal arányos útdíj zökkenőmentes bevezetése.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?

  • Az autóbuszgyártás, forgalmazás és az autóbuszos személyszállítás egyetlen hazai éves seregszemléje, a főszervezésünk mellett áprilisban rendezett BUSEXPO szakkiállítás nyílt, térítésmentesen látogatható esemény. A kiállításon belül rendezzük immár 24. éve az Országos Személyszállítási Szakmai Konferenciánkat.
  • A nagyközönség, a családok számára is nyílt közlekedésbiztonsági rendezvényünk az „5 tengelyen – biztos kézzel” (keressük Magyarország legjobb kamionsofőrjét) szeptemberi országos döntője, amelyet hagyományosan Európa legkorszerűbb vezetéstechnikai tanpályáján, a zsámbéki Drivingcamp Hungary területén rendezünk.
  • Hasonló nyílt, közlekedésbiztonsági rendezvényünk a „Láss az én szememmel” kisiskolások részére szóló vetélkedőnk, ahol a cél a közúti közlekedők legfiatalabb korcsoportja, és a nehézgépjárművek és autóbuszok közötti közlekedési viszonyok bemutatása, és a vészhelyzetekre való demonstratív figyelemfelhívás. Ennek döntőjét szintén családi napként rendezzük a tanévzárást közvetlenül megelőző időszakban, minden év júniusában.
  • Szintén nyílt rendezvényünk a közúti fuvarozás hagyományainak ápolása céljából, a szakmai összetartozás jegyében 17. éve rendezett februári Fuvarozó Vállalkozók Farsangi Bálja – üzletember találkozónk.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
nit@nit.hu

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban
A NiT Hungary a legnagyobb taglétszámú hazai közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezet, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal 2013-ban kötött megállapodás alapján a kormányzat stratégiai partnere a jogalkotás terén. Ipartestületünk a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) és a szociális párbeszéd terén a Közúti Közlekedési Szolgáltatók Alágazati Párbeszéd Bizottsága (KKSZAPB) munkaadói oldalának tagja.

Szervezetünk több mint két évtizedre visszanyúló tevékenysége során a legszélesebb körben alakított ki és ápol szakmai partneri kapcsolatot a jogalkotás, a közlekedéspolitika, az államigazgatás, a szakhatóságok, a hazai és nemzetközi társ-érdekképviseletek, a közlekedéstudományok képviselőivel, tagjaival, illetve a közúti fuvarozási tevékenységet érintő szolgáltatási ágak képviselőivel. A NiT Hungary 2004 óta aktív tagja az 1994-ben alapított, jelenleg 16 európai közúti fuvarozói szakmai szervezetet tömörítő, az európai uniós jogalkotási folyamatokban megkerülhetetlen érdekérvényesítési szerepet betöltő UETR szervezetnek (Union Européenne des Transporteurs Routiers – Európai Közúti Fuvarozók Szövetsége).

Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség

Még nem érkeztek adatok.

Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

Mikor alakult a szövetség?
2011.02.02.

Mekkora a tagság?
9 tulajdonos, közöttük Hévíz Város Önkormányzata, Hévízgyógyfürdő, Hévízi Szobakiadók Szövetsége (220 taggal), Hévíz TDM Egyesület (105 taggal) és 5 szálloda

Ki lehet a szövetség tagja?
A Nonprofit Kft. a tulajdonosi kör bővítését nem tervezi, viszont a Hévíz TDM Egyesületen keresztül magánszemélyek, civil szervezetek és profitorientált szervezetek is szabadon csatlakozhatnak, amennyiben vállalják az alapszabály betartását és a tagdíj megfizetését.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
Desztinációs szintű turisztikai együttműködések további erősítése, együttműködési területek szélesítése, Hévíz-Balaton Airport menetrendszerinti járatainak elindítása, új egészségturisztikai vendégkör felkutatása és megszólítása

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Elsősorban arra, hogy a hévízi turisztikai szereplők különböző érdekeit sikerül évről-évre közös nevezőre hoznunk és egy közösen kialakított stratégia mentén, városi összefogással piacra vinnünk, másodsorban: Városmarketing Gyémánt Díj 2017., Szakmai szervezetekben vezetői tisztségek: Balaton Turizmus Szövetség alelnöki tisztség (2018-tól), Magyar TDM Szövetség elnökségi tagság (2015-2018 között)

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Nincs, kizárólag szakmai rendezvényeket szervezünk.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
office@hevizmarketing.hu

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatba
honlap: www.heviz.hu

Balatoni Kör

Még nem érkeztek adatok.

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

Mikor alakult a szövetség?
A BFTK Budapesti Fesztivál-és Turisztikai Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (BFTK Nonprofit Kft.) 2012-ben alakult.

Mekkora a tagság?
A BFTK Nonprofit Kft. dolgozóinak létszáma 57 fő

Ki lehet a szövetség tagja?
A BFTK Nonprofit Kft. Budapest Főváros 100 %-os tulajdonában álló gazdasági társaság – tehát nem szövetség, de a turisztikai szakma elkötelezett SZÖVETSÉGESE.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) a Főváros tulajdonában áll, de egy speciális turisztikai desztinációs menedzsment szervezet munkáját végzi, kiegészítve azzal, hogy a turizmus, mint ágazat bevételeinek növelése mellett a főváros élhetőségének megőrzését is szem előtt kell tartania. Az egyik legnehezebben kezelhető adottság a jogszabályi környezet ellentmondásai, az illetékességek tisztázatlanságából adódó kiskapuk. A közterületi szolgáltatói és rendezvény-jelenlét, a különböző kerekező járművek, a turistabuszok közlekedése és utóbbiak parkolása, a rakpart, a hajókikötők utascsere-problémái, a hajléktalan-jelenség, a prostitúció, a kábítószerkereskedelem, a taxis anomáliák és szolgáltatói túlszámlázások, a feketegazdaság, az adózási fegyelmezetlenség, a turisztikai programkínálat minősítési és ellenőrzési rendszerének hiányosságai, az IFA-befizetések szétaprózottsága, a szakemberhiány, a koncentráltan jelentkező túlzsúfoltság (bulinegyed), , a turisták (és látogatók, valamint lakosság) biztonság- és komfortérzetének biztosítása külön-külön is jelentős kihívások, melyeket csak nagyon következetes, egyértelmű és részletes szabályozással, és a szabályok betartatásával lehet kezelni. Hozzá lehet még tenni a statisztikai adatszolgáltatás és -kezelés korszerűtlenségét és lassúságát, a big data forradalom és a személyes adatkezelés (GDPR) antagonizmusát.

A Budapesten tervezett turisztikai és infrastrukturális fejlesztések – mind az ingatlanok és attrakciók mind a mobilitás, mind a digitális technológia vonatkozásában – tágabb kontextusba, azaz a város élő ökoszisztémájába helyezendők el. Budapest 2030 címmel létezik hosszú távú fejlesztési stratégia, van továbbá gazdaságfejlesztési és munkahelyteremtési stratégia is. Az újabb születő koncepciókat érdemes ezekhez is igazítani.

A Fővárosi Turisztikai Kerekasztal koordinátoraként a BFTK fontos küldetést teljesít a szereplők érdekeinek összehangolásában.

A BFTK saját hatáskörében kezeli az alábbi komplex területeket: Budapestinfo Point hivatalos turistatájékoztatási hálózat, szakmai partnerségek, turisztikai és kulturális városmarketing a látogatók felé, Budapest Card hivatalos turisztikai városkártya család gondozása. Ezen kívül kulturális tartalomgyártóként szervezi, társszervezi illetve népszerűsíti a Főváros hivatalos kulturális fesztiváljait és emblematikus vásárait: Budapesti Tavaszi Fesztivál, Budapesti Tavaszi Vásár, Budapesti Nyári Fesztivál, CAFé Budapest Fesztivál, Vörösmarty téri Adventi és Karácsonyi Vásár.

Ezek az Önkormányzatokról szóló törvényből adódó feladatok, arra alapozva delegálta őket a Főváros a BFTK-ra, de kellő támogatási forrás hiányában ezeket a BFTK csak vállalkozói bevételek megtermelésével és visszaforgatásával tudja színvonalasan ellátni. A nemzet fővárosához méltó fejlesztésekhez és a fenntarthatósághoz szükséges Budapest és környéke, mint kiemelt turisztikai desztináció elismerése. A stratégiai és finanszírozási döntések a desztinációs szinten, széles körű konszenzusban kell, hogy szülesssenek.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Kulturális fesztiválok szervezése világsztárokkal, információs irodahálózatunk, turisztikai információs kiadványaink, BFTK díjak: BUDAPEST KULTURÁLIS ÉS TURISZTIKAI NAGYKÖVETE DÍJ, BUDAPEST TURIZMUSÁÉRT DÍJ.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Idegenvezetők Világnapja; Turizmus Világnap, Tavaszi Vásár, Budapesti Tavaszi Fesztivál, Budapesti Nyári Fesztivál, Karácsonyi vásár, Zenélő Budapest program, CAFé Budapest Fesztivál.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
BFTK Nonprofit Kft., turisztikai divízió, turisztika@budapestinfo.hu

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban
A 100 %-os fővárosi tulajdonban álló BFTK Nonprofit Kft. közhasznú nonprofit tevékenységet végez, teljes körűen ellátja a Fővárosi Önkormányzat kulturális és turisztikai feladatait. Budapest desztinációs menedzsmentjéért, turistatájékoztatásért és turisztikai marketingért felelős szervezetként a BFTK kompetenciája Budapest, mint turisztikai márka (brand) gondozása és kommunikációja. Továbbá a hivatalos Budapestinfo Point turistatájékoztatási rendszer és a Budapest Card hivatalos városkártya család fenntartása. Felelős a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal koordinációjáért. Hivatalos fesztiválszervezőként a BTF és a Café fővárosi társszervezője.

Magyar Idegenvezetők Egyesülete

Mikor alakult a szövetség?
2016 november 10-én 14 alapító taggal.

Mekkora a tagság?
Most már 190 fő.

Ki lehet a szövetség tagja?
Magyarországon végzett idegenvezető, akinek 2 ajánlója van az egyesületből, vagy ha bárki egyetért céljainkkal, és szeretne belépni, lehet pártoló tag, ugyanazért a tagdíjért (12 000 Ft/év), neki nem kell ajánló, viszont ő nem lehet tisztségviselő és nem is szavazhat. De minden másban (programok, továbbképzések, tagkártya, stb.) ugyanolyan jogai vannak, mint a rendes tagoknak.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
A jogosulatlan idegenvezetés megszüntetése. / A fiatal, pályakezdő kollegák segítése, bekapcsolása a szakmába. / Szakmai előadások, budapesti és vidéki programok, nyelvi továbbképzések szervezése, bonyolítása. / Mindezt azért, hogy tagjaink továbbra is igényes, munkájukra sokat adó idegenvezetők legyenek, és mindig színvonalas munkát produkáljanak.

Borzasztó fontosnak tartjuk a turizmus állapotát, a napi körülményeket és szeretnénk segíteni “meggyógyítani” azokat a problémákat, amit mi a leghamarabb látunk, tapasztalunk – és azonnali visszajelzéseket kapunk a vendégektől, hiszen mi mindig ott vagyunk a”terepen”, mindig első kézből értesülünk dolgokról.

Parkolási gondok, rendezvényekről információ-hiány, nyilvános WC-k rettenetes hiánya, a nevezetességek rendeletben előírt megközelítésének a hiánya, nyelvtudás hiány sok szolgáltatónál, “itt a piros, hol a piros” játék jelenléte FOLYAMATOSAN a Citadellánál és más helyeken, stb.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Már 3 magyar utazási iroda megkeresett minket, mert látták a honlapon a minőségi munkára vonatkozó célkitűzéseinket, amivel annyira egyetértettek, hogy ŐK ajánlottak nekünk stratégiai együttműködést, ami azt jelenti, hogy kiútjaikra az egyesület tagjai közül fognak idegenvezetőket választani. Több száz útról van szó! Jól sikerült az egyesület Idegenvezetők Világnapi megjelenése is. Egy 1 órás hajós túrát tartottunk, ahova fiatal kollegák jöhettek ingyen, a hajós városnézés módszertanát megtanulni. 120 résztvevő jött el.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Szintén a Világnap tiszteletére készítettünk egy 2 perces flashmobot, ami idegenvezetőkről, turistákról szól, lendületes, fiatalos, a YouTube-on látható, a szokásos “idegenvezetős” sztereotípiákkal, esernyő és napszemüveg. Az esernyősök az egyesületi tagok, és tanítványaink voltak. MINDEN rendezvényünk publikus. Ez havonta 3-6 rendezvényt, studyt jelent. Tagoknak ingyenes, nem tagoknak 1000 Ft-os regisztrációs díjért elérhető.

E-mail címe a szövetségnek:
Web:http://miguides.com

Facebook:https://www.facebook.com/magyaridegenvezetokegyesulete/

A tisztségviselők elérhetők az alábbi címeken:

info@miguides.com

gazdasag@miguides.com

oktatas@miguides.com

titkarsag@miguides.com

egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban
Nagyon fontosnak tartjuk néhány más szövetséggel, szervezettel, alapítvánnyal való kapcsolatunkat, ezek közül néhány: MUISZ, NIT, MABEUSZ, MSZÉSZ, MTSZ, MTÜ, Fővárosi Turisztikai Kerekasztal, MISZ,

Az egyesületi tagoknak van egy QR kóddal ellátott tagkártyája, ami azonosítható, jól néz ki, plasztikkártya, jó néhány kedvezményre és a múzeumokkal kötött megállapodások alapján ingyenes belépésekre szolgál különféle intézményekben.

Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete

Mikor alakult a szövetség?
1965-ben

Mekkora a tagság?
Az Egyesületnek 3000 tagja van

Ki lehet a szövetség tagja?
Olyan vállalkozás, amely rendelkezik közúti áru- és személyszállítási engedéllyel és járműve is van

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában:
Budapesti ajánlott városnéző útvonal kijelölése, autóbuszos parkolási problémák megszűntetése

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
1560/2015. (VIII. 7.) Korm. határozat megalkotása, amely a logisztikai, közúti árufuvarozási és személyszállítási vállalkozások versenyképességének növelését szolgáló intézkedésekről rendelkezik

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
posta@mkfe.hu

Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége

Mikor alakult a szövetség?
1989

Mekkora a tagság?
170 fő

Ki lehet a szövetség tagja?
Teljes jogú tagok lehetnek érvényes idegenvezetői igazolvánnyal rendelkező kollégák, akik elfogadják a szövetségünk alapszabályát és befizetik az éves tagdíjat, ők szavazati joggal rendelkeznek. Pártoló tag lehet bárki, aki, egyetért céljainkkal, anyagilag is segíteni szeretné munkánkat, elfogadja az alapszabályt és legalább a tagdíjat befizetik. Őket szavazati jog nem illeti meg, mert nem szakmabeliek. Tiszteletbeli tag az lehet, aki már nagyon sok éve tagja a szövetségnek és jelentősen segítette a szövetség munkáját, ő felmentést kap a tagdíj befizetése alól.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?

  1. Sok újonnan belépett tagunk van, akik ugyan elvégezték a tanfolyamot, érvényes igazolvánnyal rendelkeznek, de nincs idegenvezetői gyakorlatuk. Az ő részükre kell megszerveznünk a gyakorlás, tanulás lehetőségét.
  2. Nagyon sokszor találkozunk a Várban, a Hősök terén, ill. más turisztikailag frekventált helyeken külföldi csoportokkal, akiknek a saját csoportvezetőjük mondja el Budapest nevezetességeit, történelmét, ajánl olyan éttermeket, amelyek már rég nem is léteznek. Természetesen nem ők hivatottak mindezt elmondani a vendégeknek, ezért vagyunk mi, helyi idegenvezetők. Mi az aktuális tudnivalókat mondjuk el a vendégeinknek. Mindazok, akik nem rendelkeznek a Bp. Főváros Kormányhivatala által kibocsátott igazolvánnyal, és idegenvezetői munkát végeznek, illegálisan, jogosulatlanul végzik a munkájukat. 218/1999.(XII.28.) egyes szabálysértésekről szóló Kormányrendelet 89.§ (1) pontja kimondja: “Aki idegenvezetői tevékenységet jogosulatlanul végez, 60 ezer Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható… az eljárás a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság …hatáskörébe tartozik.” Ebben az ügyben sürgősen előre kellene lépni, mert egyre több turista érkezik Budapestre, köztük egyre jelentősebb számban jönnek a távol-keleti, főleg kínai vendégek. Jó kapcsolatban vagyunk hazánkban élő kínai idegenvezetőkkel, ők is, és a mi szövetségünk tagjai között is vannak, akik adott esetben vállalnák azt, hogy szakemberként segítsék a rendőrség, vagy a közterületesek helyszíni ellenőrző tevékenységét. Ezt megkönnyítendő, szükséges lenne az idegenvezetői igazolványok egységesítése. Olyan idegenvezetői igazolványra lenne szükség, amely az arcképen, nyelvi, stb. adatokon kívül pl. vonalkóddal is ellátott, annak érdekében, hogy a helyszíni ellenőrzést végző személy a leolvasó készülékével azonnal be tudja őt azonosítani: szerepel-e az engedéllyel rendelkező idegenvezetők jegyzékében, vagy nem.
  3. Továbbképzésre minden idegenvezetőnek szüksége van időnként. Ide tartozik a közgyűjtemények látogatásának lehetősége is. Azt szeretnénk elérni, hogy amint a pedagógusok, úgy az idegenvezetők is, felkészülésükhöz, továbbképzésükhöz, ismereteik, tudásuk gyarapítása érdekében ingyenesen látogathassák a múzeumokat, közgyűjteményeket.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Egyelőre annak örülünk, hogy a 2017 január óta tisztségben lévő vezetőség át tudta venni a feladatokat a régi vezetéstől, fenn tudta tartani a Szövetséget, teljesíteni tudta az idegenvezető közvetítési megbízásokat, így anyagilag is sikerült eredményesen működtetni a szövetséget. Taglétszámunkat 130-ról 170-re tudtuk növelni. 2017-ben a belső képzésünk keretében 13 programot tudtunk megvalósítani. Ezek közt voltak budapesti séták, épületbejárások, amelyek többsége a görög-római mitológia alakjait bemutató épület díszeket, freskókat, faliképeket tanulmányozásáról szóltak, volt ebben a tárgyban egy előadás is, volt továbbá egy ajkai és pápai tanulmányút, néhány étterem látogatás.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Az Idegenvezetők Világnapját, amelyet minden év február utolsó vasárnapján tartanak, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara szervezi, de a MISZ idegenvezetői is közreműködnek.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
misz@magyarmisz.hu , infomisz@gmail.com

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban:
Idén először egy olyan projektet valósítottunk meg a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával, amely során kapcsolatot teremtettünk a Kárpát medencében működő magyar idegenvezetők szervezeteivel. Elsőként tagjainkkal egy buszos kirándulás keretében Pozsonyba látogattunk március 3-án, ahol az ottani együttműködő partnerünk, a Pozsonyi Kifli Polgári Társulás alelnöke, egy magyar idegenvezető mutatta be a várost. A másik programunk során március 25-én megtartottuk az első kárpát medencei magyar idegenvezetők találkozóját, kerekasztal megbeszélését, amelyre meghívásunkra a Felvidékről, Erdélyből, Kárpátaljáról és a Délvidékről érkeztek ottani szervezeteket képviselő idegenvezető kollégák. Előadást tartottak tevékenységükről, bemutatták régiójuk, városuk szépségeit, érdekességeit. Megállapodtunk a jövőbeli együttműködésben, ehhez egy szándéknyilatkozatot írtak alá a résztvevők. Egy közös facebook oldalt is létrehoztunk, ami a gyors kommunikációt lehetővé teszi. Az esemény fővédnöke a BFTK volt, Bán Teodóra személyes jelenlétével és részvételével tisztelte meg a kerekasztal résztvevőit. Előadást tartott a BFTK tevékenységéről és átadta a BFTK ajándékát is.

Személyhajósok Szövetsége

Még nem érkeztek adatok.

Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület

Megalakulás éve:
2001

Taglétszám:
31

Jellemzően nem a mennyiség (nagy taglétszám), hanem a szakmai minőség szerepelt a MEME alapító tagjainak filozófiájában, ezért viszonylag szigorúak a szakmai és etikai elvárások a belépni kívánó tagokkal szemben.

Az Egyesület tagja lehet bárki, aki szakmailag kompetens, és 2 rendes MEME-tag támogatását csatolni tudja a felvételi kérelméhez. Az Egyesület célja, hogy az egészségturizmus szakágazatban szereplők valamennyi területet képviselni tudjanak, tevékenyen részt tudjanak vállalni a szakmai és érdekérvényesítési munkában.

Tagjai:
Fürdők, gyógy- és wellness szállodák, gyógyászati intézmények, marketing és értékesítési szakemberek, önkormányzatok, oktatási intézmények, utazásszervezők, tanácsadó irodák, egyéb egészségturisztikai szolgáltatók.

A szakterületen leginkább megoldásra váró feladatok:

  • fürdőszolgáltatások ÁFA-csökkentése;
  • NEAK gyógyvízkasszájának keretemelése és a térítési díjak aktualizálása (erre utoljára 2012-ben került sor);
  • 37/1996. rendelet (a közfürdők létesítésének és üzemeltetésének közegészségügyi feltételeiről) módosítása;
  • Fürdőfejlesztési pályázatkiírása a Kisfaludy Turizmusfejlesztési program keretében (kiszámítható éves forrás).

Legfontosabb szakmai eredményeink:

  • 2009-10-ben elkészült „Egészségturizmus munkaerő-piaci kutatás”, mely felmérte az addigi fejlesztési programok által generált új munkahelyek számát és a jellemzően létrejött új munkaköröket, bemutatta a hazai, egészségturizmus szempontjából releváns szakmai (közép- és felsőfokú) képzéseket, a hazai szolgáltatók akkori és jövőbeni igényeit, egy versenyképes egészségturisztikai munkavállaló kompetenciáit.
  • EU-s és V4-es ill. a Svájci Alap által meghirdetett szakmai pályázatokban való sikeres részvételek:
    • Olasz partnerrel közösen részt vettünk a „Műemléki fürdők útján Európában” című pályázaton, mely feltárta a még működő, használatban lévő európai gyógyfürdőket és közös marketing akciókat indított ezek népszerűsítésére;
    • Konzorciumi tagként részt vettünk a „Gyógyító régiók” nevű, a Svájci Alap támogatásával megvalósult programban, mely az Észak-magyarországi térség természetes gyógytényezőire alapozva készített egy olyan projektet, mely a meglévő gyógyászati kapacitások hatékonyabb kiaknázását célozta;
    • Közös oktatási program megvalósításához nyújtott a szövetség szakmai támogatást a V4-ek által támogatott projekten keresztül;
    • Study-tourok szervezésében vett rész a MEME szintén a V4-ek támogatásával, mely szakemberek fogadásában és szakmai konzultációk lebonyolításában valósult meg;
    • Lengyelországban magyar szakemberek vettek részt egy V4-es pályázat finanszírozásában megvalósult több napos szakmai konferencián (2016. október), melyet a lengyel kollégák viszontlátogatása követett (2017. november).
  • Fiatal szakemberek szakmai gyakorlatainak megszervezéséhez a MEME rendszeres támogatást nyújt;
  • Előadások, konzultációk, különböző szakmai rendezvényeken a szervezők felkérésére külföldön és belföldön egyaránt. Az utóbbi év előadásai:
    • The Hungarian Experiences In Health Tourism Development (Termalia, Nagyvárad, 2017. szeptember 30.)
    • Előadás a Szlovén Fürdőszövetség 60. jubileumi közgyűlésén (Radenci, 2017. november 16. )
    • Health and Medical Tourism in Hungary – Traditions, Results, Perspectives (előadás a magyarországi study touron részt vevő lengyel kollégáknak, 2017. november 23.)
    • The Hungarian Experiences In Health Tourism Development – From Wellness to Medical (előadás a Health Tourism International konferencián, Zágráb, 2018. március 1.)
    • Az egészségturizmus Magyarországon – helyzetkép és lehetőségek (előadás az Utazás Kiállítás „Utazás Fórum”-án, 2018. március 2.)
    • Fundamentals For Sustaninable Medical Tourism Development – Training Workshop (Teherán, 2018. május 9.)
    • The Hungarian Experiences In Health Tourism Development – From Wellness to Medical (előadás a Bolgár Balneológiai és Fürdőszövetség, a BUBSPA közgyűlésén, Szófia, 2018. június 12.

Az Egyesület e-mail címe:
meme@meme.hu

Magyar Fesztivál Szövetség

Mikor alakult a szövetség?
2003 január 31. (hivatalos bejegyzés dátuma)

Mekkora a tagság?
202 tagszervezet, közel 250 fesztivállal (2018. június 28-i adat)

Ki lehet a szövetség tagja?
Minden olyan saját rendezésű fesztivállal rendelkező magánszemély, vagy jogi személy, aki/amely megfelel a Magyar Fesztivál Szövetség felvételi követelményeinek és már túl van egy megrendezett, lezárt fesztiválon.

Felvételi követelmények: http://www.fesztivalszovetseg.hu/aktualis-informaciok?id=20180104094258

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?

  • A megnövekedett tagság pontos és naprakész releváns informálása
  • a Szövetség működésének modernizálása
  • Fesztiválszakma és fesztivál finanszírozás átláthatóságának támogatása
  • folyamatos és fejlődő minőségbiztosítás

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?

  • A Magyar Fesztivál Szövetség hazánk legnagyobb és legjelentősebb szakmai szervezete.
  • 10 éve életre hívtuk és azóta is nagy sikerrel és mind nagyobb elismertséggel működtetjük a hazai Fesztiválregisztrációs és –minősítési Rendszert, amely példaként áll több nemzetközi szervezet előtt
  • A Európai Fesztiválok Szövetségének összeurópai fesztiválminősítő programjának egyik legeredményesebb tagjai vagyunk. Az EFFE projekt kialakításában, folyamatos fejlesztésében és annak magyarországi bonyolításában is – Nemzeti Csomópontként (EFFE Hub) – a kezdetektől részt veszünk.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
A Magyar Fesztivál Szövetség elsősorban szakmai szervezet. Eseményeinket kifejezetten a szakma számára szervezzük. Természetesen az egyes események nem zárják be a kaput senki előtt, a részvételnek nem feltétele a szövetségi tagság, így mondhatjuk, hogy minden eseményünk nyitott a nagyközönség számára is, de elsősorban a szakmai szereplők számára nyújt valós értéket.

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
fesztivalszovetseg@fesztivlszovetseg.hu

Egyéb említést érdemlő információ a szövetséggel kapcsolatban
honlapok:
fesztivalszovetseg.hu
fesztvalregisztracio.hu
telefon:
+3630 336 8211

SKAL International Hungary Egyesület

Mikor alakult a szövetség?
A SKAL International – melynek mo.-i képviselője vagyunk – 1934-ben, a jelenleg működő magyar egyesület 2015-ben alakult.

Mekkora a tagság?
Jelenleg 35 fő.

Ki lehet a szövetség tagja?
Bármely magyarországi a turizmus-vendéglátás területén működő vállalkozás, egyesület, önkormányzati vagy kormányzati szervezet tulajdonosa, felsővezetője, értékesítési és/vagy marketingvezetője, ld. még csatolva.

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?
Minél nagyobb taglétszám megteremtése a minél hatékonyabb és releváns szereplők között történő, hazai és nemzetközi felsővezetői networking érdekében; elegendő költségvetés megteremtése a szakmai rendezvények lebonyolításához, ill. a működésből fakadó és azt elősegítő megjelenéshez a nemzetközi SKAL-rendezvényeken, konferenciákon.

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?
Az újraalapítás óta évente duplázódó tagság, 2018-as tavaszi SKAL Tourism Day nemzetközi szakmai konferencia, jótékonysági koncert és networking nap.

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
A szakmai nagyközönségből a tagsági kritériumoknak is megfelelő vezető beosztású személyek egyszer nem tagként is ellátogathatnak a SKAL zártkörű havi klub-rendezvényeire, ill. a fenti SKAL Tourism Day pl. az első ilyen, reményeink szerint hagyományteremtő, évente megrendezett esemény (lesz).

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
skalhungary@gmail.com

Csatolmányok:
Csatlakozz te is a világ legnagyobb turisztikai szervezetéhez!
Why join us?

Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség

Még nem érkeztek adatok.

Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége Közhasznú Szervezet

Még nem érkeztek adatok.

Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség

Mikor alakult a szövetség?
1994-ben

Mekkora a tagság?
39 tag

Ki lehet a szövetség tagja?
Minden jogi személy, aki

  • Magyarországon gyártó-, vagy palackozó-, vagy forgalmazó tevékenységet végez,
  • az alkoholmentes ital gyártót segítő csomagolóeszközt, technológiai berendezést, aromát, koncentrátumot, segédanyagokat gyárt, vagy forgalmaz, illetve
  • szolgáltató-, kutató-fejlesztő-, tanácsadó szervezet, és
  • elismeri az Alapszabályt

Melyek a legjelentősebb megoldásra váró problémák a szövetség munkájában (rövid felsorolás)?

  • a szakma érdekvédelmi képviselete,
  • szakmai segítségnyújtás,
  • információ szolgáltatás nemcsak a szakma, de a hatóságok, fogyasztók számára is,
  • részvétel a vonatkozó jogszabály-alkotásban,
  • részvétel a hazai és nemzetközi társ szervezetek munkájában,
  • lobby tevékenységi

Mely eredményeitekre vagytok a legbüszkébbek?

  • részletes termelési adatok rendszeres összegyűjtése, továbbítása tagjaink, a hatóságok és a média számára, egyedülálló adatbázist hozva létre,
  • termékeink átlagos cukortartalmának 2010 és 2017. évek között 40 %-kal való csökkentése
  • a jogalkotók rendszeresen kérik és figyelembe veszik szakmai véleményünket,
  • részvételünk a jogszabályok véleményezésében, mint, csomagolási termékdíj, népegészségügyi termékadó (NETA), éttermi ÁFA szabályozás, csomagoló anyagokra vonatkozó uniós jogszabályok hazai alkalmazása
  • a fogyasztók és a média rendszeres tájékoztatása, kategóriavédelmi kampányok szervezése, lebonyolítása, tévhitek eloszlatása

Van-e olyan esemény, amelyet a nagyközönség is látogathat?
Nincsen

Publikus e-mail címe a szövetségnek:
softdrink@asvanyvizek.hu

Close