A workshopra meghívott szakemberek egy nagyon aktuális témát, a digitális turizmust járták körül különböző hazai és nemzetközi jó gyakorlatok felvonultatásával. Az esemény célja az volt, hogy bemutassa és ismertesse azokat a digitális turisztikai szolgáltatásokat, eszközöket, amelyek Magyarországon is elérhetőek, vagy magyar fejlesztések, hiszen a turizmus a digitalizáció produktumait hazánkban is aktívan használó iparág.
A rendezvényen megjelenteket Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) kuratóriumi elnöke köszöntötte, aki kiemelte, hogy a hazai turizmus nem tekinthető digitálisan alulfejlettnek, hiszen itthon is rengeteg jó gyakorlatot tudunk felvonultatni. Szintén ismertette, hogy a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2.0-ban az MTSZA feladata elősegíteni és támogatni a digitális transzformációt az ágazatban.
A köszöntő után három keynote előadást hallgathattak meg a résztvevők, amelyek mind más-más aspektusában közelítették meg a turizmus és digitalizáció összefonódását. Márkus Gábor, a Magyar Turisztikai Ügynökség IT-vezérigazgató-helyettese a big data szerepét mutatta be az állami turizmusirányításban, ismertetve azokat az adatbázisokat, amelyek nap mint nap segítik a megfelelő döntéshozatalt.
Oszkó Péter az OXO Technologies Holding képviseletében Technológiai újítások és kitörési lehetőségek a turizmusban címmel tartott előadást, amelyben rámutatott: idehaza is felgyorsult a turizmusban a digitalizáció, hiszen az inspiráció, a tervezés és a foglalás elsősorban a digitális térben realizálódik, csak maga az utazás és az élményszerzés valósul meg a fizikai térben.
Végezetül Deák Márton, a Lechner Tudásközpont Építésügyi Elemzési és Technológiai Főosztályának vezetője olyan okosváros-megoldásokat mutatott be, amelyek a turizmus szolgálatában állnak, hiszen az okosvárosokkal kapcsolatos tevékenység magában foglalja a hazai és nemzetközi települési szakmai feladatok támogatását, különös tekintettel az okostelepülés-fejlesztéssel kapcsolatos stratégiai, technológiai és szakpolitikai területekre.
A keynote előadások után négy panelbeszélgetés következett, amelyek mindegyikében 4-4 hazai jó gyakorlat került bemutatásra az egyes projektgazdák által. A panelbeszélgetésekről készült összefoglalónkat itt olvashatják.
„Rengeteg pozitív visszajelzés érkezett a rendezvény szakmai tartalmára vonatkozóan, amely hiánypótlónak bizonyult a szakmában. A turizmus és a digitalizáció hazánkban is szorosan összekapcsolódik, fontosnak tartjuk a már létező és jól működő projektek bemutatását és előtérbe helyezését. A workshop keretén belül gyakorlati tapasztalattal és tudással rendelkező szakemberek segítették az inspiráló és előremutató gondolatok felszínre kerülését” – mondta Ilyés Noémi, az esemény házigazdája, a CheckINN innovációs programigazgatója.
Az eseményről készült képgaléria ezen a linken érhető el.
A CheckINN-ről
A CheckINN egy olyan turisztikai innovációmenedzsment-platform, amelyet a turisztikai szolgáltatások minőségi megújítására kész kreatív elmék, innovatív ötletgazdák, az újító gondolatok képviselői számára hoztak létre. A CheckINN azoknak a klubja, akik a turizmus valamely területén akarnak valami új dolgot elindítani, és a terveikhez társakat, szakmai és üzleti partnereket, támogatókat, szponzorokat, befektetőket keresnek.
A CheckINN lehetőség a cégek, szponzorok, befektetők számára, hogy üzletük fejlesztéséhez megtalálják azokat a tehetséges és elhivatott szakembereket, akik a turisztikai szektorban perspektívát látnak, valamely turisztikai szegmensben keresik a kibontakozás irányait. A felsőoktatásban tanulókat az évente megrendezésre kerülő Turisztikai Innovációs Versennyel és a CheckINN feszt pályázati lehetőséggel vonják be ágazatunkba, ahol neves szakemberek mentorként segítik a pályázók munkáját és szakmai fejlődését.