Projektek

Turisztikai fejlesztési térségek pozicionálása

GINOP-1.3.4-17 és VEKOP-1.3.2-17

 

1. GINOP-1.3.4-17-2018-00001, A Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozícionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Balatoni Turizmus Szövetség
Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.
Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft.
Pannon Gasztronómiai Akadémia Egyesület

Támogatási összeg: 1 000 000 000 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Balatoni kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Balaton desztináció váljon a belföldi utazó közönség számára Magyarország elsődleges családi üdülő régiójává, a külpiacokon egységes desztinációként jelenjen meg, továbbá magas színvonalú szolgáltatásaival kedvelt úti cél legyen.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként tematikus, új kínálati elemek jönnek létre hozzájárulva a kulturális kínálat színesítéséhez. A desztináció fő profiljának megfelelően családbarát stratégia készül, meghatározó projektelem a helyi termékek integrálása a turizmusba – a desztináció egyedi gasztronómiai karakterének meghatározása, a helyi alapanyagok felhasználásának erősítése és az autentikus gasztronómiai kínálat létrehozása -, tekintve, hogy a hazai gasztro forradalom egyik központja a Balaton.

 


 

2. GINOP-1.3.4-17-2018-00002, A Gyula-Békéscsaba turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata
Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.

Támogatási összeg: 321 699 057 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Gyula-Békéscsaba térség a jövőben az egészségturizmus desztinációja, de nemcsak elsősorban a főszezonban motivációt jelentő szórakoztató funkciók, mintsem inkább a térség gyógyturisztikai profiljának erősítése révén. Olyan térség alakul ki, amelyben a megkülönböztető termékprofilt a történelmi környezet, a kultúra adja, és ezáltal az eddig egyattrakciós desztináció kínálata kiszélesedik.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. A térség kiemelt terméke az egészségturizmus, ezért legfontosabb feladat a gyógyászati és rekreációs profil meghatározására irányuló keresleti felmérés, valamint komplex termékfejlesztés. További projektelem a térség jövőbeni imázsát meghatározó vonzerők, attrakciók részletes fejlesztési elemzése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

 


 

3. GINOP-1.3.4-17-2018-00003, A Sopron-Fertő kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület
Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.

Támogatási összeg: 396 500 759 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Sopron-Fertő kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Sopron-Fertő desztináció a belföldi utazó közönség számára váljon a city break mezőnyben versenyző magyar városok között valós döntési alternatívává, a nemzetközi piacokon a térség egyrészt egészségturisztikai profilja, másrészt a megfelelő látogatómenedzsment révén képviseljen jelentős felhordó erőt a térség további célpontjai számára.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Sopron-Fertő kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. A kiemelt jelentőségű orvosi turizmus kapcsán fontos feladat a fogászat és az azon kívüli orvosi beavatkozások, mint térségi profil meghatározása. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások.

 


 

4. GINOP-1.3.4-17-2018-00004, A Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Debrecen Turisztikai Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.
Hungarospa Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő és Egészségturisztikai Zrt.

Támogatási összeg: 389 296 150 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Debrecen, Hajdúszoboszló, Hortobágy és Tisza-tó kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A jövőben a térség Kelet-Magyarország leghosszabb tartózkodási idejét biztosító üdülési célterületévé válik. Olyan desztinációvá, amelynek megkülönböztető profilját az országosan egyedülálló termékkínálat biztosítja a debreceni komplex szolgáltatási kínálatot biztosító Nagyerdővel, az aktív- és ökoturisztikai USP-t jelentő Tisza-tóval, és a világörökségi helyszínként méltó piaci pozíciót betöltő Hortobággyal.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készül. A térség adottságait figyelembe véve a legfontosabb projektelemek a Hajdúszoboszlói “gyógykúra” termékfejlesztési programjának kialakítása, a térségen belül, kiemelten Debrecen városában tematikus séták kidolgozása és kijelölése, valamint a térség jövőbeni imázsát meghatározó több vonzerő, attrakció részletes fejlesztési elemzése, amely hozzájárul a kialakítandó márkakép erősítéséhez, megvalósulásával átpozícionálja a desztinációt. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

 


 

5. GINOP-1.3.4-17-2018-00005, A Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Sátoraljaújhely Város Önkormányzata
Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft.

Támogatási összeg: 395 001 966 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: Az egységes márka megvalósításával és a hozzá kapcsolódó magas színvonalú szolgáltatások kialakításával kialakul a térség nemzetközi versenyképessége, a külföldi célpiacokon a Tokaj brand és márka fejlesztésével a kiemelt turisztikai fejlesztési térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik. Olyan térség alakul ki, amelyben az erős bor-gasztro és aktív termékkínálat adja a térség márkapilléreit, mellette a komolyzenei és történelmiség biztosította kultúrával.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készül. A térség adottságaiból adódóan legfontosabb projektelem a meglévő borturisztikai termék fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása. További térségspecifikus projektelemek az aktív turizmus fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata, a várak összekötését támogató termékfejlesztés kidolgozása, a térség kiemelkedő alakjaihoz köthető tematikus séták kidolgozása.

 


 

6. GINOP-1.3.4-17-2018-00006, A Mátra-Bükk turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata
Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület
Mezőkövesd Város Önkormányzata
Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata

Támogatási összeg: 393 301 574 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Mátra-Bükk térség a jövőben az aktív turisztikai kínálat és az attrakciók bővülésével biztosíthatja pozícióját Magyarország egyik legjelentősebb családbarát aktív turisztikai célpontjaként. Olyan térség alakul ki, amelyben az erős aktív termékkínálat adja a térség fő profilját kiegészíti a történelmiség biztosította kultúra és a fürdők széleskörű, és esetenként egyedi szolgáltatáskínálata.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készül. A térségben, mint az ország első számú családbarát desztinációjában valósul meg egy családbarát koncepció. További a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a kilátók és kilátópontok hálózatba szervezése, a Matyó, mint hungarikum turisztikai hasznosításának lehetőségeinek feltérképezése.

 


 

7. GINOP-1.3.4-17-2018-00007, A Dunakanyar kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.

Támogatási összeg: 109 958 337 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség erőssége a számos jelenlegi és potenciális jövőbeni egyedi terméktulajdonság, amelyek viszonylag kis területen ilyen sűrűségben hazánkban nem találhatók meg máshol. Hosszú távú cél a látogató- és vendégforgalom, valamint a hazai és nemzetközi turizmus szempontjából külön értelmezendők, azonban a kitűzött célok elérése a desztináció számára egységes nyereséget jelent.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. Továbbá elkészül a térség jövőbeni imázsát meghatározó több vonzerő, attrakció részletes fejlesztési elemzése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

 


 

8. GINOP-1.3.4-17-2018-00009, A Pécs-Villány turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Harkányi Gyógyfürdő Zrt.
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata
Villány-Siklósi Borút Egyesület

Támogatási összeg: 324 911 413 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A termékalapon két fókuszú térség – Pécs a kultúra, míg Villány a bor városa – egységes desztinációs márka alatti értékesítése által a térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik. A magas minőségű kulturális kínálat és a prémium bor élmény adja a desztináció egyedi élmény alapú márkaprofilját, amelyhez a másodlagos termékprofilt az egyedi természetes gyógytényezőre (a gyógyvízre) épülő szolgáltatásaival Harkány adja.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. További a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a meglévő borturisztikai szolgáltatók hálózatba kapcsolása, értékesíthetőségi javaslatok megfogalmazása, valamint Pécs kulturális kínálatának belföldi és nemzetközi értékesíthetőségét, fejlesztési koncepcióját leíró tanulmány elkészítése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerőjét és a desztináció iránti keresletet.

 


 

9. GINOP-1.3.4-17-2018-00010, A Szigetköz-Győr-Pannonhalma turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Széchenyi István Egyetem
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
Pannonhalmi Főapátság Közhasznú Alapítvány

Támogatási összeg: 326 000 000 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Szigetköz-Győr-Pannonhalma turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: a turisztikai térség egységes desztinációként jelenjen meg a belföldi és nemzetközi piacon. A térség egyedi kulturális spottal rendelkező, kulturális élményeket ígérő desztinációként válik versenyképessé a belföldi és nemzetközi értékesítések során. A nemzetközi kommunikáció során Pannonhalma egyedi kulturális élményígéretét szükséges kihangsúlyozni, amelynek köszönhetően az attrakció még több, magasabb fizetőképességű turistát képes bevonzani a desztinációba.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Szigetköz-Győr-Pannonhalma turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként a kulturális turizmusra irányuló fejlesztési elemzés készül. További a térséget jól leíró és meghatározó projektelem: a meglévő vonzerőkre, szolgáltatásokra alapozva, egyedi, meghatározott célcsoportra fókuszáló csomagajánlatok, személyre szabott ajánlatok kidolgozása, értékesíthetőség előkészítése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerőjét és a desztináció iránti keresletet.

 


 

10. GINOP-1.3.4-17-2018-00011, A Szeged-Makó turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Makó Város Önkormányzat
Mórahalom Városi Önkormányzat

Támogatási összeg: 337 000 000 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Szeged-Makó turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A projekt hatására létrejövő desztinációs márkaprofil a desztináció egyediségét és megkülönböztethetőségét biztosítja, valamint nemzetközi szinten is értékesíthetővé teszi a releváns piacokon. Szeged-Makó a jövőben az ország családbarát egészségturisztikai desztinációja, amelyhez a megkülönböztető profilt a terület kulturális adottságai biztosítják.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Szeged-Makó turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. További a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a meglévő egészségturisztikai szolgáltatók hálózatba kapcsolása, értékesíthetőségi javaslatok megfogalmazása, valamint a térség kulturális kínálatának belföldi és nemzetközi értékesíthetőségét, fejlesztési koncepcióját leíró tanulmány elkészítése.

 


 

11. VEKOP-1.3.2-17-2019-00002, A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Dunakanyar Ipoly Börzsöny Területfejlesztési Nonprofit Kft.
Szentendre és Térsége TDM Nonprofit Kft.
Visegrád és Környéke Turisztikai és Marketing Egyesület

Támogatási összeg: 159 921 016 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség által lehatárolt terület két tervezési-statisztikai régió (Közép-Magyarország és Közép-Dunántúl) településeit is magában foglalja. A desztináció települései területfejlesztési szempontból ugyan külön kezelendők, azonban a térségi identitás és a turisztikai szakmai indokok a Dunakanyar egy egységként történő kezelését támasztják alá.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.