Folyamatban van a Balaton márka létrehozása. A Magyar Turisztikai Ügynökség és konzorciumi partnerei az elmúlt években a magyar tenger fejlesztésén és pozicionálásán dolgoztak. A projekt vonyarcvashegyi záró sajtótájékoztatóján elhangzott, továbbra is kiemelt cél a Balaton négy évszakossá tétele – írja a TV Keszthely.
A magyar tengerre ma is sokan elsősorban nyári desztinációként tekintenek. Az év közepén megtelnek a strandok, az éttermek és a szálláshelyek. A Balaton azonban a strandoláson kívül számos programlehetőséget kínál. Tavasszal és ősszel elsősorban az aktív turizmus kedvelői találhatják meg a számításukat, a kerékpáros és gyalogos túrák egyre népszerűbbek.
„Az elmúlt évtized rengeteg olyan fejlesztése, amely a térségben megvalósult hazai és európai uniós forrásokból – beszélhetünk itt turisztikai attrakció fejlesztésekről, szálláshely fejlesztésekről, beszélhetünk a strandok fejlesztéséről, ezek mellett mindenképpen azokról a szemléletformáló eseményekről, amelyek pont ebben a térségi pozicionálási projektben valósultak meg. Ezek az események, és ezek a fejlesztések, ezek a beruházások úgy gondolom, hogy megteremtették annak a lehetőségét, amely valójában mindig is megvolt.” – tájékoztatott Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.
A Magyar Turisztikai Ügynökség 32,5 millió vendégéjszakát regisztrált szeptember végéig országszerte. A külföldiek országosan 13%-kal több vendégéjszakát töltöttek nálunk a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A Balatonon 11%-kal nőtt a turisták száma Az egységes arculat kialakításával szeretnének új célcsoportokat és új célországokat megszólítani, ezzel növelve a látogatószámot és az árbevételt.
„A célunk az, hogy ne csak a belföldiek számára legyen a Balaton vonzó, hanem minél több külföldi vendéget tudjunk megszólítani és idevonzani a térségbe. Ennek megfelelően a Magyar Turisztikai Ügynökségnek a hosszú távú stratégiája mentén zajlik a marketingkommunikációs tevékenység. Így fogalmazzuk meg azokat az élményígéreteket, amelyeket a külföldi piacokon is kommunikálunk.” – emelte ki Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmusszakmai igazgatója.
A projektben a Balatoni Turizmus Szövetség volt az, amely a szemléletformálásért felelt. 33 alkalmas programsorozatot indítottak, amely szolgáltatásfejlesztési tippeket, mosolymenedzsmentet, panaszkezelési és keresztértékesítési módszereket tartalmazott. A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány az előzetes felméréseket végezte, ezek segítették az egységes arculat kialakítását.
„A legfontosabb tapasztalat az volt – bármelyik turisztikai termékre, bármelyik szolgáltatáscsoportra pillantottunk rá – hogy ezeknek javulóban van, de vegyes a minősége. Ebből következőleg a mi felméréseinknek, a mi tanulmányainknak a végkövetkeztetése nem más, minthogy a minőség emelésére, a színvonal emelésére kell koncentrálni úgy a szolgáltatóknak, mint a térségi turisztikai szakmai szervezeteknek.” – tette hozzá Priczinger Péter, a Magyar Turizmus Szövetség Alapítvány elnöke.
A sajtótájékoztatón elhangzott, az elmúlt években megújult a turisztikai kínálat a Balatonon, most ennek piacra vitele az elsődleges feladat.