Molnár Péter ötletgazda és Szilágyi Gyula projektmenedzser szenzációs kezdeményezésnek tartják, hogy a fiatalok ilyen szorosan be tudnak kapcsolódni a hazai turizmus szakmai irányvonalainak kijelölésébe, arról nem is beszélve, hogy friss ötleteik lendületet adhatnak az ágazat regenerációjának is. Velük beszélgettünk.
Az ünnepek közeledtével a felajánlás karácsonyi jó cselekedet, vagy többről szól?
Mi nemcsak kerékpárgyártóként, hanem turisztikai szolgáltatóként is dolgozunk, ezért mindegy, milyen szakasza van az évnek, felkészültnek, naprakésznek kell lennünk. Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyeken keresztül a kerékpározást népszerűsíthetjük, akár szállodáknak, vendéglátóknak gyártott flottákkal, akár ilyen felajánlásokkal.
Jó látni, hogy a turizmus szakpolitika akár a Kisfaludy-, akár a CheckINN- projektekkel lehetőséget teremt az aktív turizmus népszerűsítésére és minőségének javítására.
Amikor hallottunk a versenyről, nem is volt bennünk kérdés, hogy részt szeretnénk venni a támogatók oldalán. Úgy gondoltuk, biztosan motiváló lehet, ha a diákok valami különleges, egyedi, kézzelfogható nyereményt is kapnak.
Mi benne a különleges, az egyedi?
Weiss Manfréd a 20. század elején honosította meg Magyarországon a kerékpárgyártást Csepel központtal. Azok a kerékpárok, amelyeket gyártunk és forgalmazunk magyar szabadalom eredményei, hazai termékek, a verseny számára pedig egyedileg készültek a CheckINN arculati elemeinek felhasználásával.
Az „aktív turizmus” kategória győzteseinek ajánlottunk fel 3 darabot, remélve, hogy ezzel még tovább inspiráljuk az egyetemista jelentkezőket. Azt gondoljuk, hogy ma a kerékpározás reneszánszát éljük, hál’ istennek egyre többen választják sportolásra és túrázásra is.
Több hazai szállásadó is felismerte már az egyedi dizájnnal készült kerékpárokban rejlő lehetőségeket, a saját branddel ellátott flottával, kölcsönözhető bringákkal egyaránt növelhetik a vendégéjszakák számát és a bevételeiket.
Kellő motiváció lesz ez a fiatalok számára?
Molnár úr kerékpárversenyzői múlttal is rendelkezik, ötszörös magyar bajnok. Mottója, hogy soha nem szabad feladni. Kitartás, rugalmasság, küzdeni akarás. Ezek jellemezték mindannyiunk 2020-as évét, és ezekben a fiatalok példaértékűek.
Ahogy a versenyjelentkezők számából is látszik, nagyon komolyan veszik a feladatot, ha azt tapasztalják, hogy valóban értékes a véleményük, meghallgatják az ötleteiket és tényleges szakmai előrelépést érhetnek el. Ez a verseny erről szól, a mi felajánlásunk pedig egy kis segítség, ha úgy tetszik igen, plusz motiváció.