Érdekes kihívásokat tartogat az új CheckINN Startup Program

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kezdeményezésére, a CheckINN Turisztikai Innovációs Menedzsment és a Startup Campus idén közösen indítja el a CheckINN Startup Programot. Az inkubációs program célja a turizmus területére fókuszáló innovatív projektek megvalósításának elősegítése.

A program keretében számos kihívás előtérbe került, amelyek kiindulópontot jelenthetnek a csatlakozni kívánó ötletgazdák számára. Ezek a kihívások azokat a kulcsterületeket érintik, ahol a legnagyobb szükség van újító ötletekre és innovatív megoldásokra, de emellett is azok a startupötletek is bekerülhetnek, amelyek a turizmus és a vendéglátás bármely más szegmensét tennék jövőtállóvá.

A kihívások

A koronavírus-világjárvány következtében még inkább előtérbe kerültek azok a digitális vagy szolgáltatásokat digitalizáló megoldások, amelyek segítik a kontaktmentes utazást és élményszerzést (például self check-in, digitális szobakártya). A turizmus újraindulásában most kiemelt szerephez juthatnak azok az innovációk, amelyek lehetővé teszik a minél biztonságosabb, lehetőleg digitális megoldásokat, amelyek segítségével csökkenteni lehet a felesleges érintkezések számát.

Ugyancsak izgalmas témakör a repülés jövője. Várhatóan fokozatosan megkezdődik a járatok visszaállítása szerte a világban, azonban a 2019-es állapotok elérése 2-3 évbe is telhet.

Az egészségügyi biztonság és a járatok folyamatos fenntartásának érdekében több kísérlet is született, a leginkább meghatározó az úgynevezett digitális travel passok használata. Érdekes kérdés azonban, hogy melyek lehetnek emellett a gyakorlatban is sikeresen alkalmazható praktikák a repülés során.

Szintén a világjárvány következménye, hogy számos eddig nagyon népszerű desztináció, amely azelőtt az overtourism jelenségével küzdött, most „fellélegzett”. Sok szakértő úgy véli, hogy itt a remek lehetőség az eddig megszokottakat máshogy csinálni, felelősségteljesebben utazni és gondolkozni.

Ide tartozhat minden olyan innováció, amely a fenntarthatóságot célozza, ehhez kapcsolódik az okos turista – okos desztináció témakör is.

Lehetnek-e utazásaink zöldebbek és intelligensebbek a 2020. március előtti időszakhoz képest? Néhány turisztikai szereplő már fogadni is merne rá. Sokan már máshogy terveznek a turizmus új érájában, vagyis a posztkorona időszakában.

Ez a turizmus legyen sokkal okosabb, zöldebb és a legfontosabb, hogy kevésbé zsúfolt.

Míg a fenntartható turizmus célja az utazáshoz kapcsolódó társadalmi és környezeti hatások ellensúlyozása volt, addig az ökoturizmus és aktív turizmus egyik új célja a „regeneráló vagy regeneratív utazás”, vagyis hogy az adott desztinációt jobb állapotban hagyjuk magunk után, mint érkezésünk előtt. De vajon ez milyen innovációk által lehetséges?

Ezeket és hasonló kérdéseket feszegetve kaphatnak segítséget az inkubációs programba nevezni kívánó csapatok és projektek, amelyek akkor is „ringbe szállhatnak”, ha még csak egy ötlettel vagy éppenséggel már egy prototípussal is rendelkeznek.

Amennyiben az előbbi feltételek adottak, a minimum kétfős csapatok május 23-áig jelentkezhetnek, és esélyük lehet a 20 millió forintos kezdőtőke elnyerésére ötletük megvalósításához.

További információ és jelentkezés ezen a weboldalon keresztül.