Elstartolt a CheckINN feszt

Fesztivált szervezhetnek a magyar fiatalok

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) által életre hívott CheckINN ernyőmárka legújabb innovációs pályázata a hazai fesztiválok megújításához keresi a fiatalok legjobb ötleteit.

A CheckINN feszt három kategóriában – Téli Balaton, Gondold újra! és Helyi értékek – várja a bármely felsőoktatási intézmény hallgatóiból verbuválódott háromfős csapatokat. A fődíj fejenként egymillió, azaz összesen hárommillió forint ösztöndíj formájában. A pályamunkák elbírálásához és a mentoráláshoz olyan hazai és nemzetközi szinten elismert szakembereket sikerült megnyerni, mint Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye fesztiváligazgatója, Valde Orsolya, a Paloznaki Jazzpiknik alapítója, Lobenwein Norbert, a VOLT, a Balaton Sound, a Nagyon Balaton, a B.my.Lake és a Strand fesztiválok szervezője, a Sziget Szervezőiroda társtulajdonosa és Muraközy Péter, a Veszprémi Utcazene Fesztivál szervezője, az Európa Kulturális Fővárosa 2023 projekt operatív vezetője.

CheckINN: ernyőmárka a legjobb turisztikai ötletekért

„A CheckINN márka célja egy olyan innovációs hub létrehozása, amely magában foglal mindent, ami újszerű és kreatív a turizmusban. Ezzel elsősorban az volt az MTSZA célja, hogy olyan rejtett tartalékokat és kreatív ötleteket kutasson fel, amelyek hozzájárulnak a hazai turizmus modernizációjához” – mondta a július elsején induló új innovációs verseny sajtótájékoztatóján Princzinger Péter, az MTSZA kuratóriumi elnöke, a CheckINN márka építésére létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációmenedzsment Kft. ügyvezetője a budapesti Akvárium Klubban. Hozzátette, hogy a jövőben évente három versenyt szeretnének meghirdetni a következő három témában: turisztikai innováció, fesztiválok, illetve elhagyott terek/épületek turisztikai hasznosítása.A pályázatok kiírásával az ötletek bemutatására és a legjobb koncepciók esetleges megvalósítására kínálnak platformot, hogy ezzel is a turizmus szakma iránti elköteleződésre ösztönözzék a fiatalokat.

Új lehetőségek a fesztiválpiacon

A most debütáló CheckINN feszt márkát a mentorokkal közösen gondolkozva alakították ki. A programban szerepet vállaló szakemberek szerint a három pályázati kategória rávilágít azokra a területekre, ahol még bőven van helye az ötletelésnek és a fiatalok kreativitásának. Ilyenek a Balaton „négy évszakosítása”, a már bejáratott fesztiválok megújítása, a turizmus fő sodrásától távolabb eső területek népszerűsítése, illetve a figyelemfelkeltés a különböző helyi kulturális és gasztronómiai értékek iránt.

A verseny kétfordulós: az első etapban a csapatnak egy maximum 3 perces videóban kell bemutatkoznia, és bemutatnia az ötlet koncepcióját. Akik továbbjutnak a második fordulóba, azoknak – immár a mentorok segítségével – egy pdf-et kell összeállítaniuk az általuk elképzelt fesztivál pontos leírásával, illetve üzleti modellt kell írniuk, amelyben a desztináció adottságaitól a lehetséges látogatók profilozásán át a rendezvény gazdaságélénkítő szerepéig és a marketinglehetőségekig minden fontos részterületre kitérnek. A verseny második körös bírálata 2021. szeptember 30-án zárul, az eredményhirdetés október 8-án lesz.

Pályázni 2021. július 1. és július 31. között lehet a CheckINN feszt oldalán.